۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۱
کد خبر: ۵۹۶۰۳۴
معاون امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری:

موشک عامل قدرت ما است | انقلاب اسلامی گوشه‌ای از کوثر حضرت زهرا است

موشک عامل قدرت ما است | انقلاب اسلامی گوشه‌ای از کوثر حضرت زهرا است
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موشک‌ عامل قدرت ملت ما است، گفت: علت درخواست مذاکرات موشکی از سوی دشمن، بازپس گیری قدرت موشکی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محسن قمی معاون ارتباطات و امور بین الملل دفتر مقام معظم رهبری شامگاه یکشنبه در همایش فجر فاطمی و تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی که در مسجد امام جعفر صادق (ع) روستای جیتو پاکدشت برگزار شد با بیان اینکه برگزاری این همایش بعد از ۴۰ سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی پیام دارد، خاطرنشان کرد: وقتی هنوز انقلاب اسلامی پیروز نشده بود، مردم در روستا‌ها جمع می‌شدند و با انقلاب بیعت می‌کردند، یک روز مردم این روستا هم با هم جمع شدند و بنده ۴۰ سال پیش در همین روستا برای این مردم سخنرانی کردم و امروز هم خوشحالم که بعد از گذشت ۴۰ سال از پیروزی انقلاب در جمع همین مردم انجام وظیفه می‌ کنم.

وی با اشاره به تقارن ایام الله دهه فجر امسال با ایام فاطمیه، گفت: زهرا (س) در هنگام شهادت به علی (ع) وصیت کرد که سلام من را به همه فرزندانم تا روز قیامت برسان، یک معنی این جمله این است که به سادات سلام رسانده شود، اما به گفته بسیاری از کارشناسان دین منظور آن حضرت رساندن سلام به همه فرزندان معنوی بوده است، از این رو یعنی آن بانوی بزرگوار به همه شرکت کنندگان در مجالسش سلام رسانده است.

حجت الاسلام والمسلمین قمی با بیان اینکه زهرا کوثر است، گفت: آن حضرت مانند چشمه می‌جوشد و به همه خیر می‌رساند، ایشان کوثر است، چون ۱۱ امام از فرزندانشان هستند، چون امروز تشیع در جهان مدیون ایشان ، کوثر است، زیرا اولین مدافع ولایت بوده و در این راه جانباز و شهید شده است.

وی با اظهار اینکه امروز انقلاب بعد از گذشت ۴۰ سال قد علم کرده است، ادامه داد: امروز هر دفاعی از حرم و ولایت می‌شود خیری است که از حضرت زهرا (س) به ما رسیده، انقلاب اسلامی و خیر فراوان آن هم گوشه‌ای از کوثر زهرای اطهر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به کتاب خاطرات ژنرال رابرت هایزر معاون ارتش وقت آمریکا و توصیه به خواندن آن به جوانان، گفت: در این کتاب آمده است که این ژنرال ۳ ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمد تا حافظ حکومت شاه شود، اما انقلاب پیروز شد و وقتی که هنوز ۲۴ ساعت از پیروزی انقلاب نگذشته بود از کاخ سفید با او تماس گرفتند و پرسیدند که آیا آمادگی یک کودتا علیه ایران را داری و او پاسخ داد، خیر چرا که این کشور یک امام باهوش و مردم متحد در پشت سر او دارند و امکان کودتا به هیچ وجه وجود ندارد.

وی یادآور شد: بعد از انصراف از کودتا، جنگ تحمیلی را با مشارکت ۶۰ کشور و حضور نیروی پیاده از ۱۲ کشور علیه ما تحمیل کردند.

معاون امور بین‌الملل دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان اینکه داعش برای ملت ما موضوع جدیدی نبود، مطرح کرد: منافقین داعش صفت در زمان انقلاب بیش از ۱۷ هزار نفر را ترور و شهید کردند.

وی اضافه کرد: از ابتدای انقلاب تا کنون ما را محاصره اقتصادی کرده اند، هر کاری که خواستند علیه ما کردند و اگر کاری هم نکردند از روی ضعف و ناتوانی بوده است نه از روی نخواستن!

معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری اظهار کرد: دشمن می‌خواست تا ما این روز‌های ۴۰ سالگی را نبینیم، اما امروز سرو انقلاب ۴۰ ساله شده و در آستانه ورود به دهه پنجم خود است و باید نقش آن را در سطح جهان بررسی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قمی در پاسخ به چرایی حضور ایران در منطقه اعلام کرد: امروز از هر نظر حضور ما در منطقه یک حضور پرمنفعت برای ملت است.

وی افزود: ایران اعلام می‌ کند که اگر اسرائیل موشک بزند و کسی شهید شود، پاسخ قاطعی خواهد داد و البته اینگونه هم شد و پاسخ کوبنده‌ای نصیب اسرائیل شد.

موشک‌های ما عامل قدرت کشور هستند


حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قمی با اظهار اینکه موشک‌های ما عامل قدرت این ملت هستند، بیان کرد: اگر امروز دشمن خواهان مذاکرات موشکی با ما است، برای این است که می‌خواهند این قدرت را از ما بگیرند.

وی با یادآوری فرود موشک‌های ۹ متری صدام در کوچه‌های ۳ متری دزفول و عدم توانایی مقابله با آن، اضافه کرد: اما امروز با وجود همه تحریم‌ها به برکت جوانان مؤمن و انقلابی و با مهندسی معکوس به علم ساخت موشک دست یافته ایم.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه ما همه مسیر‌های سخت را در انقلاب طی کرده ایم، افزود: امام این انقلاب فردی شجاع، عدالت خواه، و دلسوزی بود و امروز هم در تداوم راه همان امام رهبری فرزانه، مدیر و مدبر مسیر آینده انقلاب را روشن می‌کند.

در پایان حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قمی قول اهدای چفیه متبرک شده به دست مقام معظم رهبری را به نوجوانان گروه سرود شهدای جیتو به خاطر اجرای یک سرود حماسی در ابتدای این همایش داد و گفت: امیدوارم این نوجوانان قدر این هدیه معنوی را بدانند و آن را به یادگار نگه دارند.

پخش کلیپ دستاورد‌های دولت تدبیر و امید در روستاها، روضه خوانی، مداحی، پذیرایی و تجلیل از خانواده شهید بهزاد تفرشی شهید انقلاب اسلامی در روستای جیتو از دیگر برنامه‌های این همایش بود./۸۰۴/پ310/ب1

ارسال نظرات